Linda in Nicaragua

Corn Island, little corn

Het weekend van 26 t/m 30 november ben ik naar Corn Islands gevlogen om een duikcursus te gaan doen. Na een beetje stress vanwege de duiktheorie (die ik in vrij korte tijd moest afronden, 1,5 dag), ben ik vrijdagmiddag met Maarten richting het vliegveld vertrokken.

In een vrij klein vliegtuigje vlogen we eerst naar Bluefields, waar een korte tussenlanding gemaakt werd om vervolgens door naar Big Corn te vliegen. Vanaf Big Corn zijn we met een panga-boot naar Little Corn gegaan. Na een hotel gevonden te hebben, zijn we richting de duikshop gegaan om nog het een ander te regelen. Hier liepen we meteen tegen onze eerste tegenslag aan. Door mijn wagenziekte moest ik medisch gekeurd worden, voordat ik de duikcursus kon doen. Wil het net weekend zijn en de dokter dan officieel niet werken. Maargoed vol goede moed zijn we zaterdagochtend naar de praktijk gelopen, waar gelukkig de dokter aanwezig was. Nu moest ik alleen nog de eindtoets van de cursus halen en we konden aan onze cursus beginnen. Terwijl ik in de duikshop mijn toets aan het maken was, bleek er nog een 2e probleem te zijn waardoor we niet aan de cursus konden beginnen. Doordat het thanksgiving was in Amerika, kon Maartens certificaat van de e-Learning niet opgestuurd worden en zonder dit certificaat mocht er geen duikcursus plaatsvinden.

Helaas dus geen duikcursus dit weekend. Wel kregen we een discover duik met fixe korting aangeboden door de duikshop. Deze stond voor zondagochtend op het programma. De rest van de zaterdag heeft het op het eiland geregend en hebben we maar een 'how I met your mother' marathon gehouden.

Zondagochtend stond dan eindelijk onze eerste duik op het programma! Na een half uurtje oefeningen in ondiep water te hebben gedaan, gingen we met de boot mee voor de echte duik...spannend!

De boottocht leek goed te gaan, totdat we moesten wachten totdat de groep voor ons in het water was. De boot wiebelde behoorlijk en ondanks het pilletje begon ik me al aardig misselijk te voelen. Eindelijk konden we ons gaan aankleden en in het water laten vallen. Eenmaal in het water was de misselijkheid gelukkig weer weg en kon ons eerste duikavontuur beginnen.

We hebben op zo'n 12 meter diepte gedoken, en het was geweldig!! Wat is de onderwaterwereld toch mooi! We hebben onwijs veel vissen en mooie waterplanten gezien en zelfs 1 rog en 2 verpleegsterhaaien (1 lag te slapen en 1 zwemmende). Zelfs Simon (onze duikinstructeur) was helemaal onder de indruk van onze eerste duik! Toen we na 46 minuten duiken weer boven water kwamen, voelde ik me meteen weer misselijk. En ja hoor... ik zat nog geen 5 minuten in de boot. Na één keer snel over de rand van de boot te hebben overgegeven, voelde ik me gelijk weer kip lekker.

Maandag was alweer onze laatste dag en tevens qua weer ook de mooiste. In de ochtend hebben we een rondje over het eiland gewandeld, zodat we toch nog iets van het eiland gezien hadden voordat we naar huis gingen. Doordat het de andere dagen veel en hard geregend had, hadden we dat nog niet kunnen doen. Het strand aan de andere kant van het eiland was prachtig wit met veel palmbomen. Na een mooie wandeling zijn we weer met de boot richting Big Corn vertrokken om vanuit daar met een ontzettend klein vliegtuigen (12 passagiers en 2 piloten) terug naar Managua te vliegen.

Ik heb afgelopen week mijn terugvlucht van 21 januari naar 4 februari gewijzigd zodat ik de duikcursus na mijn stage alsnog kan gaan doen.

Reacties

Reacties

Lieke

Hee Lin, wat een verhaal weer :) wat een ervaring dat duiken zeg!! je bent goed bezig chicky!!

xx Lieke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!