Linda in Nicaragua

De weekenden in Nicaragua zijn genieten!!

Ondertussen ben ik alweer aan mijn 3e werkweek begonnen. Heb tot nu toe met de externe consulten meegekeken die 2 middagen in de week plaatsvinden. En daarnaast heb ikme vooralbezig gehouden met het berekenen van dieten en het maken van dagmenu's. Vandaag heb ik mijn plan van aanpak (in het Spaans) ingeleverd bij la jefa del departemento de Nutricion, en heb komende maandag een gesprek.

Op dit moment ben ik ontzettend aan het genieten van mijn tijd hier! Vooral de weekenden maken het onzettend leuk.

Het weekend van 1 t/m 3 oktober waren Maarten en Marlene uit Apoyo naar Granada gekomen om er een gezellig weekend van te maken. Op vrijdag zijnEllen, Daniël, Maarten, Marlene en ikna de uiensoep iets gaan drinken met de andere Nederlanders om vervolgens ons hoofdgerecht te gaan bestellen...PIZZA!

Nadat we onze maag gevuld hadden zijn we bij El Club onze calorieen gaan verbranden...

Na zaterdag heerlijk uitgeslapen te hebben, zijn we met z'n 5e langs de toeristische plekjes van Granada gewandeld. Met als tussenstop de Irisch pub. Maarten had het GEWELDIGE idee om 's avonds hutspot te maken, duss zo gezegd zo gedaan. Na de hutspot hebben we onder het genot van een grote fles flor de caña rum (1,75l) een kaartje gelegd. Uiteindelijk besloten we onze avond te vorderen in de karaokebar waar Maarten, Ellen en ik 'de meeste dromen zijn bedrog' van Marco hebben gezongen. En waar ik door een local werd gevraagd samen 'I will always love you' van Whitney Houston te zingen......wist van te voren niet dat zij WEL kon zingen. Maar achteraf gaf ze me een knuffel en een kus op de wang en bedankte me maar liefst 3x dat ik een liedje met haar wilde zingen. Ook heeft Daniël deze avond mij mijn eerste biertje leren drinken en heb ik met Maarten de pallo de mallo draai door de lucht gedaan...(watzo'n eerste biertje al niet met je doet..)

Na een korte nacht gingen we zondagochtend naar de Mombachovoor een canopy-tour. Nog brak van de nacht kregen we alle 5 een tuig aangetrokken en vertrokken we richting de bomen, waartussen wij van boom naar boom zouden slingeren over een kabelbaan. ONWIJS GAAF!!! We konden ook een paar truckjes doen, de superman, die bij hebben omgedoopt tot brakman en de monkey waarbij je op de kop hing. Zie de foto's!

Afgelopen weekend (8 t/m 10 oktober) zijn Daniël, Maarten, Len en ik een weekendje naar Leon geweest. Door mijn Spaanse les laat op de dag, vertrokken Daniël en ik een beetje gehaast vanuit Granada naar Managua. Toen we voor het hostel op het busje stonden te wachten schoot Frank (de eigenaar) spontaan te hulp, want een vriend van hem ging toevallig ook die kant uit. Aangezien we al vertraging hadden opgelopen, kwam dit goed uit. Nadat we erachter kwamen dat Maarten ook nog steeds lang de weg op vervoer stond te wachten, hebben we onze local vriendelijk gevraagd hem ook op te pikken in Apoyo en zo stonden we met z´n 3e binnen 40 min op het busstation in Managua. Nu alleen Len nog zien te vinden......Al snel kwamen we erachter dat we op het verkeerde busstation gestrand waren en nog geen 5 min later zaten we in een taxi opweg naar het goede busstation....toen Len belde dat hij ook op de foute stond....Shit. Uiteindelijk stonden wij op Len te wachten voor de bus richting Leon, toen hij belde dat hij al in een andere bus richting Leon zat. Uiteindelijk in om 21.00uur in Leon aangekomen vonden we Len sneller dan verwacht...gelukkig! Nu opzoek naar een hostel.....de eerste 2 hostels zaten vol...dus maar verder zoeken. Uiteindelijk hebben we in een super hostel overnacht voor een studentenprijsje....Nadat we een hostel hadden gevonden stond avondeten op het programma. Bij de eerste hotdogkraam die we tegen kwamen zijn we gaan zitten...na een heerlijke hotdog gegeten te hebben zijn we verder door Leon gelopen om vervolgens een hamburger te bestellen (Ik snap niet waaromNIEMAND mij geloofd als ik zeg dat ik voor diëtist studeer...). De hamburger was overigens niet te eten, en hebben we uiteindelijk aan een straatkind gegeven. We hebben de avond afgesloten met een flesje rum en een kaartspel.

Na de eerste nacht in het hostel niet onzettend goed geslapen te hebben, hebben we zaterdag lekker rustigaan gedaan. Na een uurtje in het zwembad gedobberd te hebben en een lekker ontbijtje met gallo pinto, zijn we Leon gaan verkennen. We hebben de dag afgesloten met een drankje in een bar en zijn helemaal gesloopt ons bed ingedoken.....Want zondagochtend om 8 uur stond onze toch naar vulkaan Cerro Negro op het programma. Na een prachtige wandeltocht naar de top van de vulkaan, met ongelooflijk mooi uitzicht. Zijn we vervolgens vanaf de top naar beneden gevlogen op een houten board....SANDBOARDING wordt het genoemd. Ongelofelijk leuk!!! ben onderweg wel 10x gevallen, maar dat mocht de pret niet drukken....

Na het sandborden zijn we begonnen aan onze reis terug naar Granada...totaal gesloopt kwam ik thuis waar ik om 20.30u al in diepe slaap in bed lag...

Reacties

Reacties

femke

Beste,

Ik vertrek maandag ook naar Nicaragua en vroeg me af hoe het daar zit met geldafhaling... Kan je geld afhalen met een gewone bankkaart van Fortis ofzo? Een gewone Maestro-kaart dus?

Of ben je best met Visa of Masterkaart?

Groetjes!! Veel succes gindert nog!
FEmke

opa en oma Bosmans .

Hallo lieve Linda, Zo te zien gaat het goed met je. Gezellig sanen zijn met vrieden en fijne reisjes maken. dat is oke .En nu bezig met deiten en dagmenu-s in het Spaans alles gaat voor de wind en zo is de tijd zo om .Met ons gaat het goed. heelveel groeten van ons doeiiiiiiiiiiiiiiiii

marjo

Hoi Linda,
Met veel plezier lezen we je verhalen...super wat je allemaal meemaakt.Niet bepaald saai te noemen.
Dat kletteren lijkt mij ook gaaf!!!Zo te zien best wel hoog!!Maak nog maar veel lol,dan vliegt de tijd.
liefs oet Wienesroa!!

Linda

@ Femke,

In Granada kun je met een Maestro kaart goed pinnen. Ik zou bij vertrek wel dollars meenemen, die nemen ze hier ook overal aan en bij binnenkomst in Nicaragua moet je zowieso 5 of 10 dollar voor je toeristenvisum betalen.

Goede reis,
Linda

Stichting Mundico

Hallo Linda,

Wat leuk om te lezen!
Ik ben secretraris van Mundico, een stichting die in Granada een sociaal centrum en een gezondheidscentrum heeft. Misschien vind je het leuk om eens te gaan kijken? Ik ben erg benieuwd wat iemand met achtergrond in dietiek van onze 'gaarkeuken' waar 150 kinderen eten vindt.

Met vriendelijke groet, Elkie in 't Ven
info@mundico.nl
www.mundico.nl

Suus

Hoi Lin,
Wat leuk om je verhalen te lezen,je foto's en filmpjes te bekijken. Gelukkig dat je het naar je zin hebt.....nog maar 2 dagen en dan weer weekend!!!!!!!!!!!haha.
Heel veel plezier en succes nog en ik kijk uit naar je volgende verhaal.Liefs Suus

Brenda

Hee Linda!!
Zo te lezen heb je het wel naar je zin, leuk hoor!!
Gaat het goed met spaans? Hier op school mis je niets:P haha!

Heel veel plezier nog en geniet ervan!

X

Inge en Wiel

Hallo lieve Linda

Aan de foto's en films te zien vermaak jij je prima. Jullie canopy tour doet ons denken aan Go ape in de UK weet je nog....
Hoe gaat het met jouw spaans ondertussen en hoe bevalt de stage in het ziekenhuis??
Wij maken ons ondertussen op voor onze reis.
We mailen elkaar hopelijk weer snel.
Veel succes en plezier nog.
Geniet ervan........

Francine

Hallo Linda,

Ik hoorde al van Eric dat het goed met je gaat, nu ik deze verhalen lees wordt dit alleen maar bevestigd. Geen tijd om je te vervelen dus. Wij wensen je nog een hele fijne tijd met allemaal nieuwe leuke dingen toe. Heel veel groetjes van ons allemaal.

Femke

Hee Lin!

Klinkt allemaal super! Ben blij dat je je plekje een beetje gevonden. Sandboarden is inderdaad super gaaf! Ik heb het in Brazilie ook gedaan, nouja geprobeerd ;)! Volgende dag vroeg ik me toch af hoe ik aan al die spierpijn kwam!

Geniet van je tijd daar en speciaal van de weekenden!

Ik mis je wel, maar het gaat allemaal sneller dat we denken!

Liefs, Fem!

wensch

Heej Linnie

Klinkt super allemaal!!!
Dus met carnaval ga jij voortaan voor het bier haha :P

Het is nu weer weekend, dus jij zit weer helemaal in je nopjes. haha. Hier vandaag alleen maar REGEN bah bah bah.

Eric wordt ook goed verzorgd hier haha, is afgelopen week bij Ramon komen eten. En geen vette hap, maar gezond gekookt ;)

Geniet nog maar enorm en ik vind het geweldig om je verhaaltjes te lezen

Liefs wen

Je allerleukste zusje!!

Haaa zus,
Jij doet echt vette dingen!!!
Ziet er erg leuk uit, wil dat ook wel.
De verhalen zijn erg leuk om te lezen. je filmpjes zijn ook grappig.
dat doe je ook niet iedere dag, van een vulkaan afglijden, erg vet.
Nog heeel veeel plezier met al die leuke dingen wat je aant doen bent.
En hoe is het met het spaans?
un poco of al meer? ;)

Kuss

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!