Linda in Nicaragua

Eerste dag in Nicaragua

Hallo Allemaal,

Na een ontzettend lange en vermoeiende vlucht zijn we gisteravond 22uur Nicaraguaanse tijd (in NL is dat 6uur ´s ochtends) aangekomen in Granada, de stad waar ik komende 5 maanden ga wonen.

We werden door Tsjitske en Onno opgehaald op het vlliegveld en zij hebben ons naar ons gastgezin Doña Fatima gebracht. Hier werden we met een gebakje en wortelsap begroet door Fatima en haar man. Waarna we snel vertrokken richting onze kamer om onze nachtrust in te halen.

Ik heb hier een eigen kamer en de douche deel ik met Lara (studiegenoot uit Den Haag). Het eerste wat me opviel waren de spinnenwebben. Maar mijn eerste angst is overwonnen: heb 3 spinnen gespot, maar niet gegilt. Sterker nog: ze zitten er nog steeds! Ja mam, ik overwin mijn angsten misschien nog.

Wat verder erg opvallend is, is dat het hier om 18uur al donker begint te worden. De dagen beginnen erg vroeg, maar eindigen dus ook vroeg. Dat wordt even wennen.

Morgen hebben we een feestje waar we alle Nederlandse studenten leren kennen. En maandag begint de Spaanse taalcursus. Ik ben erg benieuwd, maar heb er erg veel zin in. Ik heb de zin die Tsjitske gister in de auto vertelde de hele dag in mijn achterhoofd: 'In het begin is het even wennen, maar na een week weet je niet meer beter'.

Ik laat snel weer iets van mij horen,

Liefs Linda

Reacties

Reacties

Wiel en Inge

Hallo Linda

Goed om te horen dat de reis voorspoedig is verlopen en dat het klikt met het gastgezin. Veel plezier op het welkomstfeestje en succes met de spaanse les.
Adios et permite saber de ti (????)

Wendy en Ramon

Lin.. Ik ben trots op je wat de spinnen betreft (zegt wendy)!! Ik zou het je niet na doen.

Gelukkig heb je een goede reis gehad en vol spanning wachten we je verhalen af.

Heel veel plezier
Liefs wen en ramon

peter,marjo,nikki en kyra

Hee Lin,

De spits is er van af!!!En jij bent toch veel groter dan zo'n spin??!!!Wie weet wat er nog volgt....we horen het graag en blijven je volgen!!
Succes....liefs van ons allemaal

pap en mam

Hoi schat, goed aangekomen en lekker geslapen.
Dan hoef jij je ook niet meer druk te maken om die spinnen. Die hebben wij al vooruit gestuurd om alle muggen op te eten zodat je lekker kunt slapen zonder veel gezoem, want spinnen maken geen geluid. Dus laat ze lekker zitten, ze waken over je.

Kus pap en mam

pascal

Hallo linda, leuk deze site....zo kunnen we je een beetje volgen op je avontuur daar.
Wat Tsjitske zegt daar kan ik helemaal in komen, dat komt allemaal wel goed.
Laat het lekker op je in werken en probeer zoveel mogelijk van alles te genieten.
Dit avontuur wat nu begint pakt je in ieder geval niemand meer af....super toch?
Groeten pascal en annemiek

Lieke

Hee Linnie!!
ff een compliment.. meteen al een verhaal hahaha ;) goed bezig chick!!
Ben benieuwd hoe het feestje is geweest en je eerste nachten!!

Grtz Liek

Marijke

Linda!
Super om te lezen dat je veilig aangekomen bent!
Heb me inmiddels aangemeld voor een e-mailupdate, dus ik ga geen verhaal van je missen!

Take care and have fun!

Liefs,
Marijke

Judith

He Lin,
Gelukkig ben je goed aangekomen!
Dat het zo vroeg donker is, is inderdaad even wennen, maar als je terugkomt in Nederland is het helemaal vreemd dat dat hier niet zo is. Neem in ieder geval maar altijd een zaklamp mee als je weggaat :)

Geniet erval en ik verheug me op je verhalen!

X

Femke

Hee Lin!

Goed om te horen dat alles goed gaat. Heb je al in je boek gekeken? Ik moet nog een week wachten!
Heel veel plezier en succes met de Spaans cursus!

Liefs, Fem

Saba

Heeeey Linda!!!

watlees ik nou? spinnen gezien en niet gegilt?? haha ben trots op je! :P Goed om te horen dat je goed bent aangekomen en dat je het leuk vindt allemaal.

Veel plezier!

xx Saba

opa en oma bosmans

Hallo Linda. Wij hebben vernomen dat je goed bent aan gekomen fijn. wij zijn er blij om , Je hebt al mooie fotos gemaakt in de regen. Het feest van Marion en Frank was heel gezellig al weer voorbij. We hopen dat de mensen gezellig voor je zijn daar. de groeten van ons , doeiii

Myrna

Heey meissie!
Aaah wat raar om je niet te kunnen spreken bij de huize Visschers!
Wat een leuke verhalen heb je al, en die foto in de regen haha die is leuk!

Ik ga je snel spreken, ik hoop eens via msn!

Liefs, Myrna

Tessa Getrouw

Hola!
Ik ben op zoek naar mensen die willen bijdragen aan mijn scriptieonderzoek, dat gaat over ‘Language tourism in Central America’.

Mijn naam is Tessa Getrouw en ik ben vierdejaarsstudente International Tourism Management and Consultancy aan de NHTV in Breda.

Zelf ben ik altijd al geinteresseerd geweest in het leren van andere talen en om deze reden ben ik 6 jaar geleden Spaans gaan leren in verschillende Spaanssprekende landen. Vorig jaar, tijdens mijn stage bij een taalinstituut in Honduras, heb ik veel geleerd over taaltoerisme en besloot daarom mijn afstudeerscriptie hierover te doen. Ik doe research naar de factoren die van invloed zijn op de besluitvorming van studenten die Spaans willen leren in Midden Amerika.
Onderstaand vind je de link waarmee je wordt doorgestuurd naar mijn enquete over taaltoerisme in Midden Amerika. Lees de vragen goed door om misverstanden te voorkomen. Het invullen van de enquete zal ongeveer 5-10 minuten duren.

http://www.studentenenquete.nl/vragen/index.php?sid=19499&lang=nl

Hartelijk dank voor je medewerking!
Groetjes, Tessa Getrouw

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!